U heeft een mooie locatie gevonden waar u uw eigen onderneming gaat starten. Gefeliciteerd met deze mooie start. Naast de verzekeringen die u nodig heeft wanneer u uw eigen bedrijf start, komen er bij het huren van een bedrijfspand nog wat aanvullende verzekeringen om de hoek kijken. Hiermee verzekert u zich tegen schade die ontstaat als er iets in- of met het pand gebeurt. Want u moet er niet aan denken dat uw bedrijf door een brand of waterschade (tijdelijk) niet kan opereren.
Wanneer u een bedrijfspand gaat huren dan spelen een aantal verzekeringen een belangrijke rol in het zorgen voor de continuïteit van uw bedrijf. Bijvoorbeeld een gebouwverzekering, een inventaris- en goederenverzekering en een bedrijfsschadeverzekering. Samen zijn zij vaak af te sluiten in een totaalpakket van zakelijke verzekeringen. Maar of u ze ook nodig heeft is afhankelijk van uw situatie.
Deze vraag is niet direct met ja of nee te beantwoorden. Met een gebouwverzekering verzekert u de herstelkosten van uw bedrijfspand of huurdersbelang als deze door brand of waterschade beschadigd is geraakt. U bent niet de eigenaar van het pand dus in theorie ligt het afsluiten van een gebouwverzekering bij uw nieuwe huurbaas. Waarschijnlijk is deze ook netjes afgesloten. Tip: vraag ernaar bij uw huisbaas of kijk in uw huurcontract of dit geregeld is. Belangrijk voor u om te weten is dat wanneer u bijvoorbeeld wijzigingen aanbrengt aan het gehuurde pand en hier een aanzienlijk bedrag in investeert, u dit huurdersbelang mogelijk toch wilt verzekeren tegen schade. Laat u door een adviseur van Centraal Verzekerings Bedrijf informeren of een gebouwverzekering in uw situatie is aan te raden.
Ja! Zeker als het gaat om een aanzienlijk bedrag. Met een inventaris- en goederenverzekering verzekert u zich met deze verzekering tegen schade aan uw inventaris en goederen in uw bedrijf. Dus alles wat u gebruikt om uw bedrijf uit te oefenen en de grond- en hulpstoffen die u gebruikt om uw producten te maken. Samen zijn dit de inventaris en goederen van uw bedrijf. Hierbij is het belangrijk om te kijken naar het juiste verzekerd bedrag. Een adviseur van Centraal Verzekerings Bedrijf helpt u dit graag in kaart brengen.
Het is ook voor huurders van belang om een bedrijfsschadeverzekering af te sluiten. Hoewel deze niet direct gelinkt is aan een bedrijfspand, is deze verzekering bedoeld voor de situatie waarin het bedrijfspand wat u huurt schade oploopt. Als deze schade aan het bedrijfspand ervoor zorgt dat u uw werk niet kunt uitvoeren, dan kunt u mogelijk terugvallen op de bedrijfsschadeverzekering. Bijvoorbeeld als het winkelcentrum waar u een winkel huurt brandschade oploopt en u door de herstelwerkzaamheden een aantal weken uw winkel niet kunt openen. Laat u door een adviseur van Centraal Verzekerings Bedrijf bij u in de buurt meer vertellen over een bedrijfsschadeverzekering.
We kunnen ons voorstellen dat u met alle verschillende verzekeringen voor uw nieuwe bedrijf door de bomen het bos niet meer ziet. Geen zorgen, een adviseur van Centraal Verzekerings Bedrijf bij u in de buurt helpt u graag op een rijtje zetten waar u bij de start van uw bedrijf op moet letten en waarom bepaalde verzekeringen nodig zijn voor elke startende ondernemer. Neem vandaag nog contact op met een zakelijk adviseur van Centraal Verzekerings Bedrijf.
Een adviseur helpt u bij het samenstellen van een verzekeringspakket op maat. De jarenlange ervaring van uw adviseur maakt het makkelijker om onderscheid te maken tussen de verschillende verzekeringsvormen en hierin te bepalen wat u echt nodig hebt. Met uw wensen gaat de adviseur aan de slag om een pakket samen te stellen met de beste oplossingen voor uw situatie. De adviseur brengt risico’s in kaart, houdt uw polissen up-to-date en staat u bij in eventuele schadetrajecten. Zo bespaart u tijd en kunt u verder in de wetenschap dat alles goed geregeld is.